Új jelszó kérése

Trip-Trap élvefogó egércsapda

Kemo gépjármű védelem

kemo_nyestriaszto

rovarcsapda

rovarcsapda

Élvefogó nyestcsapdák

élvefogó_nyestcsapda

Defenders Macskariasztó

élvefogó egércsapda

ThermaCell

TickLess kullancsriasztó

tickless

thermacell

thermacell_szunyogriasztó

Facebook likebox

Megbízható Bolt

 100% megbízható bolt

Fizetési megoldás

Hírlevél

TOP termékek

Tanúsítvány

SSL Certificate


Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal

ÚJ
Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
  • Kemo M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos nyestriasztó készülék nagyfeszültségű lapokkal
15 669 Ft+Áfa (19 900 Ft)

KEMO M176 vízhatlan (IP65) ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal. A készülékkel ultrahang, és 6db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék teljesen vízálló és működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzítású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodóra, amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívát területre (pl: kábelkötegre) Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről.

A készüléket javasolt autószervízben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni.

A motortérben történő másirányú karbantartás ideje alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani.

A készülék automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében).

 

Beszerelés:

A készülék beszerelése előtt vegye ki a készülék biztosítékját a foglalatából. Az alapkészülék a
gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel nagyon (ne szereljük
be a kipufogókönyök vagy más különösen forró alkatrész közelébe), és ahonnan az
ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A pozitív kábel a beépített
biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés pontra kötjük, testkábelt
a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés pontra kötjük. A készülék „Klemme 15“ jelölésű vezetékét a fedélzeti hálózat 15. pontjára kell kötni.
Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az autórádió euro-csatlakozóján érhető el.
Ha helyesen van csatlakoztatva a „Klemme 15“ kábel, akkor a nyestriasztó csak abban
az esetben van bekapcsolva, ha nem jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15.
kapcsot, akkor keressen a gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló
gépkocsinál a negatív pólusra  míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik.
A kábelnek a 15. pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló
autó mellett kapcsolódik be (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest
a gépjármű motorterébe felmerészkedne).
Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az egység „Klemme 15“ jelölésű kábelét,
a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültség kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lemezeket a
nyestharapás által veszélyeztetett helyekre lehessen felszerelni. A nagyfeszültség
kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a kipufogókönyök)
mellett (a kábel szigetelése megolvadhat).
A műanyag tartókra szerelt nagyfeszültségű lemezeket a rajznak megfelelően a
nagyfeszültség kábel tetszőleges helyén rögzíthetük (eltolhatók). A nagyfeszültség
kábelt arról lehet felismerni, hogy a készüléken lévő messze a leghosszabb kábel (kb.
4 méter). Az érintkező lemezeket a manyag papucs 4 furatán át lehet rögzíteni a
motortérben (csavarokkal vagy kábelkötözőkkel). A nagyfeszültség szimbólumával
ellátott nagyfeszültség lemezeket a rajznak megfelelően fel kell csavarozni a
manyagtartókra, a 2 rögzítőcsavar becsavarásakor összeköttetésbe kerülnek a
nagyfeszültség kábellel (lásd a rajzot). Az utolsó érintkezőlemezt úgy kell felszerelni,
hogy a kábel vége ne látsszon ki oldalt a műanyag papucsból! (rövidzár veszélye).
Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell felszerelni, hogy a
csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra legyenek az autó más,
feszültség alatt lévő érintkezőitől.
Ezen kívül az érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se
érjenek hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan manyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezetőmanyagból állnak. Ezek a manyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét.
Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A gépkocsi testje és az
érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt okoz.
Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt  „Achtung! Hochspannung!“ (Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre a nagyfeszültség lemezek
közelében.


Üzembe helyezés:


Rakja vissza a helyére a szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot.
Ha mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van, megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzembeálltáskor akár 5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED.


Veszélyek karbantartás közben:


A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig nagyfeszültség lehet jelen az
érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített töltő kondenzátornak időre van szüksége a
kisüléshez. A karbantartással ki kell várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha
nem akar várni, akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a
nagyfeszültség lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon létre
rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé teszi a
lemezeket.
A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély áram folyik). De ha
valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett "beteg", akkor a megijedés már
veszélyt jelenthet.


Műszaki adatok:


Üzemi feszültség: 12 - 15 V= (gépkocsi akkumulátor) | átlagos áramfelvétel : < 5 mA |
automatikus lekapcsolás: ha az üzemi feszültség 11,5 V (± 5%) alá süllyed |
kimen(feszültség: kb. 200 - 300 V= |az ultrahang frekvenciája kb. 22 kHz ± 10% |
hangnyomáaszint: max. kb.. 100 dB ± 20% | az ultrahang lesugárzási szöge: kb. 160
fok | hangszóró: testhangadó, amely a ház fels( részét rezgésbe hozza (vízálló) |
h(mérséklettartomány: – 40 foktól + 80 fokig | mködésjelzés: villogó (kb. 5 - 12
másodpercenként) | nagyfeszültség kábel hossza: kb. 4 méter (± 10%) | biztosíték
foglalatban: F500 mA | nagyfeszültség érintkez(lemezek: 6 darab, eltolható; kb. 62 x
42 mm | Méretek: alapkészülék: kb. 40 x 50 x 70 mm (h x sz x mé), kábelbevezet( +
rögzítő lábak nélkül Kábel a 15. kapocshoz: ha ez a kábel össze van kötve a pozitív
pólussal, a nyestriasztó kikapcsolódik. Ha ez a kábel össze van kötve a pozitív
pólussal, a nyestriasztó bekapcsolódik.

 

Gyártó: Kemo-Electronic GmbH

 

Video:

 

  • Státusz
    ÚJ